فرم استخدام

جذب نیروی انسانی بدون سابقه کار رسالت بزرگ انسان‌سازی است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب جذب نیروی انسانی تازه فارغ‌التحصیل شده را رسالت بزرگ انسان‌سازی عنوان کرد و گفت: طی سال جاری آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه هرمزگان برگزار شد که بیش از هزار و 200 نفر در آن ثبت‌نام کردند.

محمدمهدی دوستی در حاشیه بازدید نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان از شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه یک جوان‌سال‌ها درس می‌خواند و برای بعد از فارغ‌التحصیل شدنش هزاران آرزو در سر دارد، اظهار کرد: این در حالی است که اکثر مجموعه‌ها و شرکت‌های موجود در کشور به دنبال جذب افراد باسابقه کار هستند.

وی با تأکید بر اینکه این مهم موجب سرخوردگی افراد بدون سابقه کار می‌شود، عنوان کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب در تلاش است، حتی به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی نیروهای جوان، تازه فارغ‌التحصیل شده و بدون سابقه کار را از طریق برگزاری آزمون جذب کند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب ادامه داد: طی سال جاری آزمون استخدامی با همکاری دانشگاه هرمزگان برگزار شد که بیش از هزار و 200 نفر در آن ثبت‌نام کردند.

مهندس دوستی افزود: 480 نفر از میان افراد شرکت‌کننده در این آزمون به مرحله مصاحبه تخصصی دعوت شدند که پس از انجام مصاحبه‌های تخصصی و عمومی 218 نفر مورد تائید قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه مدیران و سرپرستان شرکت پالایش نفت آفتاب در انجام مصاحبه تخصصی مشارکت داده‌شده‌اند، تصریح کرد: این مهم مانع از تحمیل فرد به مدیران خواهد شد و این مسئله موجب شد آن‌ها نیروهای آینده واحد خود را گزینش کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تخصصی یک‌ماهه ویژه افراد تائید شده در آزمون استخدامی، مطرح کرد: 160 نفر از افراد شرکت‌کننده پس از طی کردن موفقیت‌آمیز این دوره آموزشی در شرکت پالایش نفت آفتاب مشغول به کار شدند.

مهندس دوستی جذب نیروی انسانی تازه فارغ‌التحصیل شده را رسالت بزرگ انسان‌سازی عنوان کرد و ادامه داد: نیروی انسانی ثروت ملی محسوب می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه هر نیروی انسانی با رشد خود می‌تواند توسعه و رشد شرکت را به همراه داشته باشد، افزود: تنگ‌نظری‌ها در هر جامعه مانع بزرگ بر سر راه بخش خصوصی است که باید رفع شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب تصریح کرد: اگر موانع بر سر راه شرکت‌های درحال‌توسعه برداشته شود و مسیرشان سد نشود آن‌ها می‌توانند اقتصاد کشور را نجات دهند.

مهندس دوستی بابیان اینکه دانشگاه‌ها تا حدودی رسالت علمی خود را ازدست‌داده‌اند، گفت: صنعت و دانشگاه باید به یکدیگر متصل شوند تا بتوانند رشد و توسعه فرد، واحدهای اقتصادی و کشور را به دنبال داشته باشند.