فرم استخدام

آینده شرکت پالایش نفت آفتاب در دستان نیروهای جوان است

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه افراد جذب‌شده در این مجموعه هیچ‌گونه سابقه کاری نداشته‌اند، گفت: آینده این شرکت در دستان نیروهای جوان است.

مهندس محمدمهدی دوستی در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب، بابیان اینکه برای جذب در 90 درصد از مجموعه‎های کشور، متقاضیان باید سابقه کاری در حوزه تخصصی خود داشته باشند، اظهار کرد: از بین هزار و 200 نفر متقاضی استخدام در شرکت پالایش نفت آفتاب بیش از 160 نفر از آزمون استخدامی و دوره آموزشی سربلند بیرون آمده‌اند و در این فعالیت خود را آغاز کردند.

وی با تأکید بر اعتماد به جوانان، عنوان کرد: من از 23 سالگی کارم را آغاز کردم و معتقدم جوانان باانرژی و تلاش خود می‎تواند موجب رشد و توسعه شرکت شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه افراد جذب‌شده در این مجموعه هیچ‌گونه سابقه کاری نداشته‌اند، مطرح کرد: اکثر مدیران شرکت نخست به‌عنوان کارشناس وارد مجموعه شدند و امروز مسئولیت سرپرستی واحدهای مختلف را بر عهده‌دارند.

مهندس دوستی با اشاره به اینکه مسیر رشد برای تمامی نیروهای شرکت باز است، افزود: یک فرد اگر تلاش داشته باشد قطعاً می‌تواند در این مجموعه هم خود رشد کند و هم موجب رشد و پیشرفت شرکت شود.

وی صبر، پشتکار و یادگیری را سه نیاز ترقی در شرکت دانست و گفت: نیروهای جدیدالورود اگر این ویژگی‌ها را داشته باشند قطع به‌یقین در 5 سال آینده رشد چشم‎گیری در مجموعه خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب ادامه داد: برخی از جوان‎ها به دنبال آن هستند که سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسند، اما ممکن است سرعت کار پایین‌تر از صبر آن‌ها باشد و این مسئله موجب دلسردی شود، پس‌نیاز است افراد صبر خود را بالا ببرند تا بتوانند به موفقیت‌های روزافزون دست یابند.

مهندس دوستی بابیان اینکه اگر نتایج خوبی در کار حاصل نشد نباید تلاش متوقف شود، تصریح کرد: هر فرد در حوزه کار باید مطالب جدید بیاموزد و تجربیات جدید کسب کند.

وی با تأکید بر اینکه آینده شرکت پالایش نفت آفتاب و ایران در دستان جوانان است، گفت: کار با فرد باتجربه برای سرپرستان واحدها راحت‌تر خواهد بود اما انرژی جوان‌ترها بیشتر از دیگر افراد است و به رشد و توسعه مجموعه کمک خواهد کرد.

ضرورت هم‌راستایی، توسعه متوازن و پایدار دانشگاه و صنعت

احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه طی چند سال گذشته رهبر انقلاب در انتخاب شعار سال به حوزه اقتصادی تأکید بسیاری داشته‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر سه قوه در کنار هم آمده‌اند تا بتوانند به شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» جامع عمل بپوشانند.

وی منابع طبیعی، نیروی انسانی، تکنولوژی و کارآفرینی را لازمه تولید دانست و مطرح کرد: ایران هفت درصد از منابع طبیعی جهان را تنها با دارا بودن یک درصد از جمعیت جهان به خود اختصاص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بابیان اینکه توجه به نیروی انسانی موجب رشد کشورهایی همچون آلمان و ژاپن شده است، عنوان کرد: در کشور و به‌تبع آن استان هرمزگان نیز باید به این امر مهم بیش از گذشته توجه شود.

کامرانی از فعالیت 52 واحد دانشگاهی در استان هرمزگان خبر داد و گفت: طرح آمایش آموزش عالی و طرح آمایش سرزمینی در هرمزگان باید با یکدیگر تطبیق داده شود.

وی بابیان اینکه اکثر رشته‌های تحصیلی موردنیاز هرمزگان در دانشگاه‎های این استان تدریس می‎شود، اعلام کرد: یکی از ضرورت‌های حوزه دانشگاهی این استان افزایش مقاطع تحصیلات تکمیلی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم‌راستایی، توسعه متوازن و پایدار رشته‌های دانشگاهی و نیازهای استان را یکی از ضرورت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: این مهم موجب می‎شود از تمام ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی استفاده گردد.

کامرانی به دانش‌بنیان بودن شرکت‎ها تأکید کرد و تصریح کرد: دانش‌بنیان بودن نباید تنها یک شعار باشد بلکه باید در عمل نیز به آن توجه شود.

شکوفایی شرکت پالایش نفت آفتاب با بهره‌برداری از 4 فاز توسعه‌ای

مجتبی قهرمانی رئیس دادگستری هرمزگان در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به شکل‌گیری ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه طی چند سال گذشته در استان هرمزگان، اظهار کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به‌منظور استفاده از ظرفیت بالای قوه قضائیه در تحقق این سیاست‌ها و در راستای امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی و قضائی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضائیه دستور عمل پیگیری این مهم در این دستگاه تدوین و ابلاغ شد.

رئیس دادگستری هرمزگان ادامه داد: از زمان مصوبه تا به امروز بیش از 460 نفر اشتغال مستقیم توسط این شرکت ایجادشده است که کار بزرگی محسوب می‌شود.

قهرمانی به سرمایه‌گذاری چند هزار میلیارد تومانی این شرکت در فازهای توسعه‎ای اشاره کرد و گفت: این مبلغ در 4 فاز در حال سرمایه‌گذاری است که با بهره‌برداری از آن‌ها شرکت پالایش نفت آفتاب به اوج شکوفایی خود خواهد رسید.

وی مطرح کرد: این سرمایه‌گذاری ثمرات زیادی در بخش تولید، اشتغال، رشد صادرات، ارزآوری، جلوگیری از خام فروشی و جلوگیری از وابستگی به محصولات خارجی که مورد تأکید رهبر انقلاب است به دنبال خواهد داشت.

رئیس دادگستری هرمزگان عنوان کرد: حمایت‎های قانونی قوه قضائیه از بخش تولیدی در چارچوب وظایف و اختیاراتی که قانون‌گذار برای او مشخص کرده است به قوت خود باقی و پابرجاست.

استخدام افراد بدون سابقه کار در شرکت پالایش نفت آفتاب حرکتی نو و بی‌نظیر است

احمد مرادی در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب اظهار کرد: استخدام فارغ‌التحصیلان بدون سابقه کار توسط شرکت پالایش نفت آفتاب حرکت خوب، نو و جدید در مجموعه بخش خصوصی است که در سطح کشور بی‌نظیر می‌باشد.

وی بابیان اینکه این حرکتی قابل‌قبول در حوزه اشتغال است، مطرح کرد: در شرکت پالایش نفت آفتاب برای تأمین نیروهای متخصص و موردنیاز خود از جوانان بومی و ماندگار استفاده کرده است.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، خمیر، قشم و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از تمام بخش‌های خصوصی، دولتی و خصولتی انتظار می‎رود که چنین‌کاری را همچون شرکت پالایش نفت آفتاب انجام دهند.

مرادی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار باید به‌اندازه مبلغ سرمایه‌گذاری سود ببرد، تصریح کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب با جذب نیروهای بدون سابقه کار کاری فراتر از سود انجام داده است.

وی بابیان اینکه ورود دستگاه قضائی به رفع مشکلات بخش خصوصی را باید به فال نیک گرفت، بیان کرد: این مهم موجب افزایش اطمینان در بخش تولید می‌شود.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، خمیر، قشم و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دولت وعده ایجاد اشتغال را می‌دهد تا با اجرای آن در کشور تعادل ایجاد کند، گفت: حمایت مجلس و قوه قضائیه از دولت می‌تواند آن را در برنامه‌ها و اهدافی که شعارش را داده است یاری کند.

مرادی ادامه داد: پیگیری تأمین خوراک و انتقال از طریق لوله بر عهده ما و دیگر مسئولان است تا بتوانیم از چنین مجموعه‌های فعالی حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی یعنی کم کردن بار از دوش مسئولان استانی و کشوری، اظهار کرد: استان هرمزگان یک استان مهم، اقتصادمحور و استراتژیک است اما آمار بیکاری در این استان بسیار بالاست که این مهم ظلم در حق استان است.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، خمیر، قشم و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید در حوزه اشتغال‌زایی از آن استفاده شود، افزود: بخش‌های خصولتی زیادی وجود دارد که دولت و مجلس به آن‌ها کمک می‌کنند اما آن‌ها حاضر نیستند ریالی در استان هرمزگان هزینه کنند و یک کلاس درس در این استان بسازند.

مرادی به ساخت مدرسه قدیم ابن‌سینا هرمزگان توسط شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت صفرتا صد ساخت این مدرسه را برعهده‌گرفته است که تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.