فرم استخدام

ضرورت حل مشکل انتقال خوراک شرکت پالایش نفت آفتاب

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به ضرورت حل مشکلات انتقال خوراک به این مجموعه، گفت: دغدغه هر ساعته مسئولان این شرکت انتقال خوراک است.

مهندس محمدمهدی دوستی در حاشیه بازدید معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از شرکت پالایش نفت آفتاب، تأمین و انتقال خوراک را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این مجموعه دانست و گفت: هزینه انتقال خوراک به‌وسیله تانکر و کشتی بالا است و مشکلات عدیده‌ای نیز در پی دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه اجازه ورود کشتی‌های بالای ۸ هزار تنی به اسکله داده نمی‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل کشتی‌های کوچک‌تر محموله را در چند مرحله تحویل و به اسکله منتقل می‌کنند که پس از ذخیره‌سازی در مخازن درنهایت به‌وسیله تانکر به پالایشگاه منتقل می‌شود که این امر هزینه بالایی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه گمرک از ساعت 24 تا 8 صبح اجازه خروج خوراک را از مخازن اسکله نمی‌دهد، ادامه داد: هزینه‌های زیادی در راستای انتقال خوراک از مناطق مختلف در حال پرداخت است که می‌توان آن را برای اصلاح و نگهداری خط لوله انتقال خوراک هزینه کرد.

مهندس دوستی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در رشد و توسعه این شرکت نقش بسزایی داشته است، مطرح کرد: رسالت ما خوب کار کردن به‌منظور رشد و توسعه با سرعت‌بالا است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب با تأکید بر اینکه تولید عشق و علاقه می‌خواهد، گفت: نخبگان کشور در این مجموعه گرد هم آماده‌اند که با حمایت و حل مشکلات‌، آن‌ها می‌توانند دست‌به‌کارهای بزرگ‌ بزنند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه هر ساعته ما تأمین و انتقال خوراک است، افزود: حمایت مسئولان ما را ملزم می‌کند تا کارمان را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم.

صرفه‌جویی چندمیلیونی سوخت با انتقال خوراک پالایشگاه از طریق خط لوله

در ادامه این بازدید مدیران شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه نگرانی همه کارکنان این مجموعه تأمین خوراک است، مطرح کردند: شرکت پالایش نفت آفتاب پله‌های ترقی را به‌نوبت طی کرده است که اگر مشکل تأمین و انتقال خوراک آن رفع نگردد طرح‌های توسعه‌ای با مشکل اساسی مواجه خواهند شد.

مسئولان این مجموعه با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب صد در صد داخلی و خصوصی است، تصریح کردند: یکی از نگرانی‌ و دغدغه‌های حاکمیت، اشتغال‌زایی است که این مجموعه به‌طور مستقیم و غیرمستقیم توانسته چند هزار اشتغال ایجاد کند.

در ادامه با تأکید بر اینکه سیستم کشور نیازمند آدم‌های جسوری است که با اتکا به نیروی انسانی و ظرفیت‌های داخلی بتواند کار بزرگی انجام دهد، خاطرنشان شد: با تأمین خوراک شرکت پالایش نفت آفتاب نیروهای جدید به مجموعه خواهند پیوست که به دنبال آن خانواده بیشتری از این سفره بهره‌مند می‌شوند.

همچنین بیان شد: در آینده نزدیک ظرفیت  تولید پالایشگاه افزایش خواهد یافت به همین منظور در صورت انتقال خوراک به روش خط لوله می‌توان چند میلیون لیتر در مصرف سوخت جهت انتقال خوراک به وسیله تانکر صرفه‌جویی کرد.

تردد تانکرهای حامل سوخت در جاده‌های نامطلوب هرمزگان خطرناک است

علی‌رضا احمدی‌منش دادستان بندرعباس نیز در ادامه این بازدید بابیان اینکه باید از بخش خصوصی حمایت شود، عنوان کرد: پیگیری حقوق عامه یکی از مسائل مهم است که در دادگستری هرمزگان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی شرکت پالایش نفت آفتاب در هرمزگان، مطرح کرد: اشتغال‌زایی بخش خصوصی در استان می‌تواند امنیت اجتماعی را در جامعه بالا ببرد.

دادستان بندرعباس با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی، گفت: شرکت‌های خصوصی می‌توانند برای تأمین سوخت موردنیاز کشور به میدان بیایند و دولت را در این زمینه یاری کنند.

احمدی‌منش ادامه داد: حجم تانکرهای حمل خوراک شرکت پالایش نفت آفتاب بالا است و با توجه به نامطلوب بودن جاده‌ها تردد این تانکرهای حامل سوخت خطرناک است.

وی بابیان اینکه خط لوله انتقال خوراک در استان هرمزگان وجود دارد که دارای ظرفیت اسمی خوبی است، تصریح کرد: می‌توان با توجه به ظرفیت موجود این خط لوله خوراک شرکت پالایش نفت آفتاب را نیز به‌وسیله آن انتقال داد.

نفت آفتاب باید به سمت صدور دانش فنی و بومی حرکت کند

جلیل سالاری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حاشیه بازدید از شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه مصرف سوخت در کشور بالا است، اظهار کرد: کشور ما سوخت محور هست نه سودمحور و برای مدیریت مصرف سوخت فکری نشده است.

وی وظیفه و اولویت نخست وزارت نفت را تأمین سوخت موردنیاز داخل کشور عنوان کرد و ادامه داد: کیفیت خودروهای تولیدشده در کشور نیز با استاندارها فاصله دارد.

سالاری بابیان اینکه درگذشته دانش فنی از خارج کشور خریداری می‌شد، اما امروزه این دانش در کشور بومی‌سازی شده است، گفت: در کشور ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد که با کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توان کارهای بزرگی انجام داد و باید شرکت‌هایی همچون شما که جوان هستید و کارهای بزرگ انجام داده‌اید به سمت صدور دانش فنی بروید.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به جوان بودن نیروهای شرکت پالایش نفت آفتاب، مطرح کرد: این مجموعه در تولید محصول دارای تنوع و انعطاف‎پذیری است که این ویژگی‎ها موجب شده شرکت پالایش نفت آفتاب یک گام جلو باشد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه دولت حمایت از بخش خصوصی است، افزود: کارها را باید به جوان‌ها سپرد تا بتوان در هر زمینه به موفقیت دست‌یافت.

همچنین ایشان در پایان یادآور شد: اگر خط لوله میعانات ظرفیت بیشتر و شرایط انتقال خوراک به پالایشگاه نفت آفتاب را داشته باشد حتماً این کار باید انجام شود زیرا ما در کنار شما هستیم تا بتوانیم خام فروشی را کم و صادرات با ارزش افزوده بالاتر را بیشتر کنیم.