فرم استخدام

آزمون ورودی هنرستان جوار صنعت پالایش نفت آفتاب برگزار شد؛ تربیت نسل جدیدی از متخصصان

آزمون ورودی هنرستان جوار صنعت پالایش نفت آفتاب صبح جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب، از آنجایی که مسئله اشتغال موضوعی جدی است و به همین ترتیب تأمین نیروی آموزش دیده و فنی از نیازهای اصلی صنایع می‌‎باشد، شرکت پالایش نفت آفتاب در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، با همکاری استانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان هنرستان جوار صنعت آفتاب را به‌منظور تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر در استان راه‌اندازی کرد.

تربیت افرادی ماهر و متخصص، توسعه نیروی انسانی استان و تأمین نیروی متخصص برای صنایع مختلف، به‌ویژه در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای از اهداف اصلی تأسیس این هنرستان است که نوجوانان و جوانان را برای ورود به بازار کار آماده خواهد کرد.

نخستین سال فعالیت این هنرستان با پذیرش دانش‌آموزان در سه رشته مهم و مورد نیاز بازار کار استان همچون، مکاترونیک، الکتروتکنیک و صنایع شیمیایی از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد شد. این رشته‌ها با توجه به نیازهای صنایع غرب هرمزگان و کمبود نیروی انسانی متخصص در این حوزه‌ها انتخاب شده‌اند که در مجموع ۹۰ دانش‌آموز در مقطع دهم برای تحصیل در این هنرستان پذیرفته خواهند شد.

فرآیند پذیرش دانش‌آموزان شامل چندین مرحله بود که ابتدا با پیش ثبت‌نام آغاز شد، در این مرحله، دانش‌آموزان واجد شرایط شناسایی شدند و سپس آزمون ورودی در تاریخ ۱۹ مردادماه برگزار گردید. این آزمون که به‌طور مشترک توسط واحد آموزش شرکت پالایش نفت آفتاب و اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان طراحی شده است، شامل سوالات هوش، روانشناسی و رغبت شغلی بود.

دانش‌آموزانی که نمره حدنصاب را کسب کنند، به مرحله مصاحبه دعوت خواهند شد. این مصاحبه‌ها با حضور تعدادی روانشناس انجام می‌شود و افرادی که در این مرحله موفق شوند، برای تحصیل در هنرستان ثبت‌نام نهایی خواهند شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته هنرستان جوار صنعت پالایش نفت آفتاب، تأکید بر آموزش حرفه‌ محور بودن، است. دانش‌آموزان علاوه بر دروس تخصصی، در مهارت‌های نرم همچون کار با کامپیوتر، هوش مصنوعی و مهارت‌‏های ارتباطی را نیز آموزش خواهند دید.

همچنین، کلاس‌های فوق برنامه‌ای نیز برای دانش‌‎آموزان در نظر گرفته شده است تا بتوانند مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار و زندگی را کسب کنند. برنامه‌هایی همچون بازدید از صنایع، برگزاری اردوها و دوره‌های کارورزی (در شرکت پالایش نفت آفتاب) نیز در این هنرستان اجرا خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند در محیط واقعی کاری حضور یابند و با شرایط آن آشنا شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی این هنرستان با سرمایه‌گذاری قابل توجهی تهیه شده است و کارگاه‌های مجهزی تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهند رسید. در حال حاضر این هنرستان به مدت شش سال برنامه‌ریزی پذیرش دانش‌آموزان را انجام داده است.

هدف اصلی از تأسیس این هنرستان، کمک به قشری از جامعه است که توانایی مالی حضور در هنرستان‌های کیفی و سطح بالا را ندارند که با این کار، شرکت پالایش نفت آفتاب نه تنها به ارتقای سطح آموزش و پرورش در استان کمک می‌کند، بلکه با تربیت نیروی انسانی متخصص، نیازهای صنایع استان و خود شرکت را نیز تأمین می‌کند.

همچنین، مسابقات هنری، ورزشی و علمی برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد تا به توانمندسازی آن‌ها در تمامی ابعاد کمک شود.

امیدواریم که با اجرای این طرح، اهداف شرکت پالایش نفت آفتاب در زمینه توسعه نیروی انسانی و اشتغال‌زایی در استان هرمزگان محقق شود و این هنرستان به بستری برای پرورش نیروی کار متخصص و آماده برای ورود به بازار کار تبدیل گردد.