فرم استخدام

نشست راهبردی شرکت پالایش نفت آفتاب و صندوق توسعه ملی؛ بررسی راهکارهای تأمین مالی

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب با دکتر غلامحسین تقی نتاج، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.
نشست راهبردی شرکت پالایش نفت آفتاب و صندوق توسعه ملی

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب، در این نشست که موضوع اصلی آن بررسی تأمین مالی برای پروژه‌های در حال انجام و آتی این شرکت بود، امکانات و شرایط موجود برای بهره‌برداری از منابع صندوق توسعه ملی در راستای پیشبرد پروژه‌های کلیدی شرکت پالایش نفت آفتاب مورد بررسی قرار گرفت.

لزوم همکاری نزدیک‌تر و ایجاد راهکارهای مؤثر برای تأمین مالی پروژه‌ها متمرکز با هدف همکاری، تسهیل روند اجرایی پروژه‌ها و تحقق اهداف کلان توسعه‌ای مورد نظر هر دو طرف در این جلسه مورد بحث و گفت‌‎وگو قرار گرفت.

در جریان این جلسه، مباحث متنوع دیگری مطرح شد که شامل؛ تأمین مالی از منابع صندوق و شامل پروژه‌های در دست اقدام و آتی شرکت پالایش نفت آفتاب، نظیر پروژه‌های نفت خام، روغن‌پایه، تغییر خوراک و افزایش تولید، خرید کشتی برای تقویت حمل و نقل دریایی و افزایش صادرات و ارزآوری به کشور، اولویت‌های سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در صنعت بالا دست و صنایع پائین دستی نفت، پروژه‌های نیمه تمام و در حال تولید بود.

صندوق توسعه ملی به‌عنوان یک شریک بالقوه، می‌تواند با مشارکت در تأمین مالی و تقویت طرح‌های بخش خصوصی، به بهبود تراز تجاری و افزایش ارزآوری کشور کمک کند. شرکت پالایش نفت آفتاب، با توجه به چابکی و کاهش مدت زمان ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های خود، به‌خوبی قادر است این اهداف را محقق سازد.

صندوق توسعه ملی به دو روش مشارکت (تسهیلات و سرمایه‌گذاری) و به‌صورت ترکیبی از منابع مالی می‌تواند بخش‌های خصوصی را در تأمین مالی یاری کند. هر دو روش برای تأمین مالی پروژه‌های شرکت پالایش نفت آفتاب امکان‌پذیر است که هر دو طرف نیز از دو روش مذکور استقبال می‌کنند.

این دیدار به‌عنوان گامی مؤثر برای تقویت همکاری‌های شرکت پالایش نفت آفتاب و صندوق توسعه ملی ارزیابی می‌شود که این همکاری می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مهم برای تسریع پیشرفت پروژه‌های شرکت پالایش نفت آفتاب و تقویت اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.