فرم استخدام

بازدید دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و نماینده مجلس از پالایشگاه نفت آفتاب

دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مجلس شورای اسلامی و دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت از پالایشگاه نفت آفتاب بازدید کردند.

مدیر پالایشگاه نفت آفتاب در این بازدید، اظهار کرد:  11 پالایشگاه در کشور وجود دارد که از این تعداد 8 پالایشگاه خوراک خود را با خط لوله دریافت و محصولاتشان را به همین روش منتقل می‌کنند.

وی بابیان اینکه که این مجموعه‌ها دغدغه‌ای برای انتقال خوراک و محصول خود ندارند، عنوان کرد: 70 درصد مشکلات شرکت پالایش نفت آفتاب در حوزه تأمین و حمل خوراک، بازاریابی و فروش، بارگیری و انتقال به اسکله می‌باشد.

 مدیر روابط عمومی و برندینگ نیز در ادامه این جلسه با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب توانسته است نسبت به دیگر مجموعه‌های مشابه درصد بیشتری از فروش خود را به این امر اختصاص دهد.

وی به ساخت سه مدرسه در هرمزگان اشاره کرد و ادامه داد: مدرسه ابن‌سینا که به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه در هرمزگان با 24 کلاس توسط شرکت نفت آفتاب در حال ساخت است که ظرفیت این مجتمع آموزشی دو هزار نفر می‌باشد.

مدیر روابط عمومی و برندینگ بابیان اینکه 122 واحد مسکن ویژه ایتام کمیته امداد استان هرمزگان طی سال گذشته توسط شرکت پالایش نفت آفتاب ساخته‌شده است، گفت: 114 واحد مسکونی دیگر نیز ویژه ایتام توسط این شرکت در سال جاری کلنگ زنی گردید.

وی تصریح کرد: 700 نفر از ایتام این استان تحت پوشش شرکت نفت آفتاب هستند که نیمی از آن‌ها توسط کارکنان شرکت تحت پوشش قرارگرفته‌اند.

مدیر منطقه پالایشگاه نفت آفتاب در ادامه این بازدید بابیان اینکه این پالایشگاه نفت یک مجموعه کاملاً خصوصی است، اظهار کرد: روزانه 10 هزار و 500 بشکه محصول در این شرکت نفت فرآوری می‌شود.

وی به طرح‌های توسعه‌ای شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها ظرفیت تولید شرکت پالایش نفت آفتاب به 33 هزار بشکه خواهد رسید.

این مقام مسئول افزود: طرح توسعه‌ای با ظرفیت 22 هزار و 500 بشکه در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر منطقه شرکت پالایش نفت آفتاب گفت: تفاوت اصلی این پالایشگاه با دیگر مجموعه‌ها آن است که، برای تأمین خوراک در حال جنگیدن می‎باشد و حمل خوراک آن از طریق تانکر و کشتی است.

وی بابیان اینکه در برخی موارد به دلیل نداشتن خوراک این پالایشگاه تعطیل‌شده است، مطرح کرد: با تمام این مشکلات شرکت پالایش نفت آفتاب نه‌تنها تعدیل نیرو نداشته بلکه امسال تعداد زیادی نیروی جوان را از طریق برگزاری آزمون جذب کرده است.

این مقام مسئول مشکل عمده این مجموعه را نداشتن خط لوله برای تأمین و انتقال خوراک عنوان کرد و افزود: مجلس باید از بخش خصوصی توانمند حمایت کند.

مدیر امور عمرانی  شرکت پالایش نفت آفتاب در ادامه بازدید دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و نماینده مجلس شورای اسلامی از پالایشگاه نفت آفتاب خاطرنشان کرد: در خصوص قاچاق سوخت دستورالعملی وجود دارد که مشکلات متعددی را برای مجموعه‌ها به وجود آورده است.

وی عنوان کرد: طبق این دستورالعمل به واحدهای هیدروکربنی سوخت تعلق نمی‌گیرد و آن مجموعه باید از تولیدات خود استفاده کند درحالی‌که بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران واحدهای صنعتی که دسترسی به شبکه گاز ندارند دولت مکلف است سوخت یارانه‌ای به آن‎ها تحویل دهد.

این مقام مسئول گفت: ازآنجا که شرکت پالایش نفت آفتاب از شبکه گاز بی‌بهره است و ما یک مجموعه هیدروکربنی شناخته می‎شویم باید از تولیدات خود استفاده کنیم.

مدیر امور عمرانی  شرکت پالایش نفت آفتاب ادامه داد:  این در حالی است که با مصرف تولیدات خود در پایان هرسال 2 درصد محصول کم خواهد بود که اداره مالیاتی آن را سوخت قاچاق عنوان می‎کند و این برای مجموعه ما به معنای دو سر باخت می‌باشد.

دکتر سید کاظم دلخوش نماینده مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت پالایش نفت آفتاب با تقدیر از تلاش‌های مسئولان و پرسنل این مجموعه اظهار کرد: مجلس به‌منظور حل مشکل تأمین خوراک پالایشگاه‌های کوچک مصوبه‌ای را تهیه، تدوین و تصویب کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه وزارت نفت ملزم به تأمین خوراک پالایشگاه‌های کوچک می‌باشد.

دکتر ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در ادامه این بازدید به‌ضرورت وجود بیمه‌نامه برای مجموعه‌های نفتی در راستای پرداخت خسارت در حوادث مختلف، گفت: تفاهم‌نامه‌ی گروهی فی‌مابین دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و 16 شرکت بیمه‌ای بسته‌شده است.

وی ادامه داد در این تفاهم‌نامه بیمه مرکزی تضامین لازم را مکتوب کرده و قیمت‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش داده است.

عاشوری مطرح کرد:  بر اساس این تفاهم‌نامه در صورت وارد شدن خسارت به یک مجموعه نفتی 16 شرکت بیمه‌ای آن را پرداخت می‌کنند.

در انتها میهمانان به همراه مدیران شرکت از کلیه فازهای تولیدی و درحال‌توسعه شرکت پالایش نفت آفتاب بازدید کردند.