فرم استخدام

ضرورت ایجاد خط لوله برای انتقال میعانات گازی 

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش نیاز به میعانات گازی، گفت: ایجاد خط لوله برای انتقال میعانات گازی یکی از نیازهای ضروری این شرکت است.

مهندس محمد مهدی دوستی در حاشیه بازدید نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، خمیر، قشم و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی از شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به افزایش سرعت رشد و توسعه این شرکت، اظهار کرد: در سال 98 تعداد کارکنان این شرکت حدود 600 نفر بود در حالی که این مهم امروز به هزار و 200 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه نیروهای این شرکت از دانشگاه‌های برتر کشور فارغ التحصیل شده‌اند، عنوان کرد: در آینده نزدیک در یکی از طرح‎های توسعه ای پالایشگاه، 9 واحدِ فرآیندی جدید ایجاد خواهد شد که ظرفیت اولیه آن 50 هزار بشکه است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آفتاب با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 11 هزار بشکه در این پالایشگاه در حال پالایش است، مطرح کرد: در طرح توسعه‌ای جدید پالایش میعانات گازی، نفت خام، لوبکات به منظور تولید روغن پایه، بنزین‌سازی و حلال‌سازی پایه پتروشیمی در دستور کار قرار می‎گیرد.

مهندس دوستی با بیان اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب ظرفیت خوبی در تولید بنزین دارد، تصریح کرد: عملیات تولید روغن این شرکت از ابتدای 1402 آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آفتاب در ادامه با اشاره به افزایش تولیدات از سال آینده، تصریح کرد: با توجه به اینکه در طرح توسعه‌ای روزانه 300 تانکر میعانات گازی مورد نیاز است فلذا نمی‌توان از روش حمل تانکر استفاده کرد به همین منظور انتقال این مواد از طریق لوله باید انجام شود.

وی بیان کرد: دریافت انشعاب از خط لوله پالایشگاه مهر خلیج فارس در دستور کار این شرکت قرار گرفته اما این مهم با موانعی روبه‌رو شده است که باید برای رفع این موانع اقدام گردد.

مهندس دوستی به جذب نیرو جوان و بدون سابقه کار اشاره کرد و گفت: جوانان انرژی و توانایی بالایی دارند که می‌توان از آن در راستای پیشرفت فرد و شرکت استفاده کرد.

گفتنی است، در پایان این بازدید از برخی افراد تاثیرگذار در شرکت پالایش نفت آفتاب تجلیل شد.