فرم استخدام

براساس نتایج آزمون‌ها محصولات شرکت پالایش نفت آفتاب تا به امروز مشکلی نداشته است

مدیرکل استاندارد هرمزگان با اشاره به انجام آزمون‌های تصادفی و محرمانه از فرآورده‌های تولیدی، گفت: تا به امروز بر اساس نتایج این آزمون‌ها هیچ مشکلی از فرآورده‌های تولیدی شرکت پالایش نفت آفتاب کشف نشده است.

مهندس محمدمهدی دوستی در حاشیه بازدید مدیرکل استاندارد هرمزگان از شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه تولیدکنندگان با برخورد قاطع با قاچاقچیان موافق هستند، اظهار کرد: در بازار، تولیدکنندگان باید برای فروش محصولات خود با قاچاقچیان رقابت کنند و محصولات تولیدی خود را باقیمت پائین تر به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در جامعه نیز گناه قاچاقچی به‌پای تولیدکنندگان نوشته می‎شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آفتاب برخورد با قاچاقچی را، راه بهبود اقتصاد دانست و مطرح کرد: روش بررسی تولیدات نفتی برای تعیین ماهیت مناسب نیست چراکه از جنس محصولات نمی‌توان یارانه‌ای بودن آن را مشخص کرد.

وی افزود: راه‌های مؤثرتر و آسان‌تر برای مشخص شدن کالای قاچاق باید مشخص و استفاده شود تا مشکلات تولیدکنندگان کاهش یابد.

مهندس دوستی مطرح کرد: برخی قاچاقچیان شاید لباس تولید بر تن کنند اما این امر نباید موجب شود که تولیدکنندگان واقعی تحت تأثیر و فشار قرار گیرند.

محمد سروش سهیلی راد‌ مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به انجام آزمون‌های تصادفی و محرمانه از فرآورده‌های تولیدی، اظهار کرد: این مهم با حضور کارشناس مورد اعتماد اداره کل استاندارد انجام می‌شود که تا به امروز بر اساس نتایج این آزمون‌ها هیچ مشکلی از فرآورده‌های تولیدی شرکت پالایش نفت آفتاب کشف نشده است.

وی این امر را در راستای کاهش سوگیری‌ها، برداشت‌های نادرست و ایجاد اطمینان در سطح استان و کشور دانست و مطرح کرد: بدون کیفیت نمی‌توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت، پس باید برای گرفتن بازارهای جهانی کیفیت محصولات تولیدی افزایش یابد.

سهیلی راد‌ بابیان اینکه پنج هزار کد در حوزه فرآورده‌های نفتی کشور وجود دارد، مطرح کرد: زیاد بودن تعداد این کدها مشکلات زیادی را در حوزه مبارزه با قاچاق به وجود آورده است به همین منظور بر اساس برخی تصمیمات این کدها باید محدود شود.

 مدیرکل استاندارد هرمزگان با تأکید بر اینکه هر تولیدکننده برای دریافت کد جدید فرآورده نفتی باید سرمایه‌گذاری عظیمی انجام دهد، مطرح کرد: محدود کردن کدها ازلحاظ فنی مشکلات عدیده‌ای را برای تولیدکنندگان به وجود خواهد آورد پس باید برای کاهش قاچاق فرآورده نفتی راهکارهای دیگر شناسایی و اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته چهار مأموریت و وظیفه حاکمیتی اداره کل استاندارد به بخش خصوصی واگذارشده است، بیان کرد: انجام امور آزمایشگاهی و نمونه‌برداری ازجمله وظایفی می‌باشد که به بخش خصوصی واگذارشده و موجب تضعیف امور حاکمیتی این اداره کل گردیده است.

سهیلی راد‌ به فاصله تفکری و رفتاری کارگروه تعیین ماهیت و ماده 45 در مقابل تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکننده با زبان روز و به‌صورت کاملاً فنی سخن می‌گوید درحالی‌که کارگروه تعیین ماهیت با زبان فنی و بیشتر حقوقی اظهارنظر می‌کند.