فرم استخدام

اجرای عملیات اورهال در پالایش نفت آفتاب

بندرعباس- جانشین معاون تولید و بهره‌برداری شرکت پالایش نفت آفتاب با اشاره به جایگزین شدن موفق سه مبدل، گفت: 50 درصد از عملیات اورهال توسط نیروهای متخصص داخلی شرکت انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب، محمدعلی پیشاهنگ بابیان اینکه هر سیستم فعالی به تعمیرات دوره‌ای نیازمند است، اظهار کرد: تعمیرات در این شرکت به سه روش روزانه، پیش‌بینی‌شده و پیش‌بینی‌نشده انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اورهال همان تعمیرات اساسی پیش‌بینی‌شده است که به‌صورت سالانه انجام می‌شود، عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای این تعمیرات بر اساس عملکرد و کارکرد دستگاه‌ها صورت می‌پذیرد.

جانشین معاون تولید و بهره‌برداری شرکت پالایش نفت آفتاب با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای اورهال در سال جاری حدود سه ماه به طول انجامید، مطرح کرد: در این برنامه‌ریزی اجرای کارها به صورت خُرد، زمان‌بندی و ملزومات لازم خریداری‌شده است.

پیشاهنگ ادامه داد: پس از اجرای این مهم وارد مرحله پیش اورهال می‌شویم که در این مرحله بدون خاموش کردن برج‌های تقطیر تعمیرات نخست انجام می‌گردد.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه خاموش کردن برج تقطیر ازلحاظ اقتصادی و تولید به‌صرفه نیست به همین منظور تلاش می‌شود این خاموشی به‌ندرت صورت گیرد.

جانشین معاون تولید و بهره‌برداری شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه 22 روز به‌منظور فراهم آوردن مقدمات اورهال در نظر گرفته‌شده بود، گفت: در این مدت عملیات‌های جوش‌کاری خارج از محیط اورهال اصلی و فضای قابل اشتعال انجام‌گرفته است.

پیشاهنگ به ارزیابی و پیش‌بینی نیروهای اجرایی نیز اشاره کرد و افزود: 50 درصد از عملیات اورهال توسط نیروهای متخصص داخلی شرکت و 50 درصد دیگر از طریق برون‌سپاری در حال انجام است.

وی بابیان اینکه سرعت در اجرای تعمیرات اساسی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان کرد: به همین دلیل برون‌سپاری بخشی از عملیات تعمیرات در دستور کار قرار گرفته است.

جانشین معاون تولید و بهره‌برداری شرکت پالایش نفت آفتاب عنوان کرد: طی سه روز نخست اورهال، عملیات خنک‌سازی، تخلیه و شست و شوی برج تقطیر و کوره‌ها انجام و سپس عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

پیشاهنگ از جایگزین شدن موفقیت‌آمیز سه مبدل خبر داد و گفت: عملیات اورهال در حال حاضر بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه اورهال همیشه به معنای افزایش ظرفیت نیست، اظهار کرد: در این نوبت از اورهال افزایش ظرفیت تولید مطرح است.

جانشین معاون تولید و بهره برداری شرکت پالایش نفت آفتاب ادامه داد: با نوسازی سیستم، کیفیت محصولات تولیدشده مثبت خواهد بود.

پیشاهنگ با اشاره به اینکه عملیات اورهال سالانه یک‌بار انجام می‌شود، مطرح کرد: در صورت کُک گرفتگی لوله‌ها و نیاز به تغییر قطعات مصرفی این عملیات حداکثر دو بار در سال انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 95 درصد از قطعات و تجهیزات مصرفی این پالایشگاه، ساخت داخل است، گفت: پالایش نفت آفتاب تنها پالایشگاهی است که لایسنس آن از داخل تأمین شده است.

جانشین معاون تولید و بهره برداری شرکت پالایش نفت آفتاب بابیان اینکه این لایسنس در نوع خود بی‌نظیر است، ادامه داد: پالایش نفت آفتاب تنها پالایشگاهی است که از این روش برای تولید فرآورده‌های نفتی استفاده می‌کند. پیشاهنگ با اشاره به اینکه اعتماد به جوانان و تولیدات داخلی نتایج مثبتی را برای شرکت به همراه داشته است، اظهار کرد: دستیابی به این بهره‌وری با حداقل خطا حاصل‌شده است.